Netter Vergleich von Juleskle500, Adv bikes.
Die Welt ist ... doch schön / Per
> Netter Vergleich von Juleskle500, Adv bikes.
> Die Welt ist ... doch schön / Per
Hab euch das ganze noch erweitert mit der neuen Transalp und der XR 650R.
Markus
Hej Markus!
> Hab euch das ganze noch erweitert mit der neuen Transalp
> und der XR 650R.
Danke - schön gemacht.
Hier die Daten F800GS:
BMW today revealed the new F800GS for the first time at the Milan show in Italy.
While the other F800 models use an alloy frame, the GS gets a tubular steel chassis designed to cope with the stresses of off-road use, with a repositioned engine mounted almost vertically where the F800S and STs are angled at 30 degrees forward new front and rear suspension and a chain, rather than belt, drive.
Peak power remains the same as other F800 models at 85bhp as much as the old R1150GS could muster torque is fractionally down from 63 to 61ftlb.
BMW has even gone as far as making performance claims for the new bike, with a 0-62mph time of 4.1 seconds and a top speed of over 125mph.
Twin 300mm brake discs at the front, gripped by twin-piston sliding calipers, plus a 265mm rear disc and 1-pot caliper, and optional ABS at both ends, deal with the braking.
Overall, the bike weighs 178kg dry, or 207kg ready-to-ride, making it surprisingly light for a big trailie.
Initially, two colour options will be offered; yellow/black and metallic grey.
Prices will be announced nearer the bikes on-sale date, expected to be early 2008, but should be between £6000 and £7000.
Grüsse Per
> Hier noch mehr F800GS-daten:
Tyre, front / rear: 90/90 - 21 54V / 150/70 - 17 69V
Wheelbase: 1,578 mm
ABS: Optional extra: BMW Motorrad ABS (can be switched off)
Seat height: 880 mm (low seat: 850 mm)
Inner leg curve: 1,940 mm (low seat: 1,900 mm)
Dry weight 1): 178 kg
Unladen weight, road ready, fully fuelled 2): 207 kg
Usable tank volume : 16,0 l
2007-11-06"
> Grüsse Per
> Hab euch das ganze noch erweitert mit der neuen Transalp
> und der XR 650R.
> Markus
>
Immerhin: die Alp hat mhr Bodenfreiheit als die V-Strom
Stefan
Hi Stefan,
> > Immerhin: die Alp hat mhr Bodenfreiheit als die V-Strom
schon ganz nett das Bild vom Markus, allerdings zählt das tiefst hängende Teil zw. den Rädern und das ist bei der neuen Alp der dicke Vorschalldämpfer.
Aber wie sähe der Vergleich aus wenn da jemand mit 90 Kg drauf sitzt?
M.f.G.
T.J.
PS: die GS sieht schon sehr erwachsen und durchdacht aus!
Ja, aber warum so komische Farben?
Mir ist die Farbe eigentlich egal, solange es schwarz ist
Grüssle aus'm Regen
Herbert mit RD10 (Black beauty)
> > Immerhin: die Alp hat mhr Bodenfreiheit als die
> V-Strom
> Stefan